Δέος: Αυτό είναι το πηγάδι από όπου ήπιε νερό ο Χριστός μας(ΦΩΤΟΣ)

Το φρέαρ του Ιακώβ είναι ένα από τα πιο σπουδαία προσκηνύματα της Αγίας Γης .

Στο πηγάδι αυτό που βλέπετε στις φωτογραφίες που σας παραθέτουμε, ο Χριστός κάθισε κουρασμένος από την οδοιπορία και ζήτησε να πιει νερό από μια γυναίκα η οποία εκείνη την ώρα πήγε να γεμίσει το σταμνί της.

Η γυναίκα όμως αυτή η αμαρτωλή όπως αποδείχθηκε στη συνέχεια έμελε να μετανοήσει και να γεννηθεί μέσα της η πίστη αλλά και η ανάγκη να ξεδιψάσει με το αιώνιο νερό για το οποίο ο Χριστός της μίλησε σε αυτή τους την συνάντηση.

Αποστολή Σαμάρεια Μαρία Γιαχνάκη /φωτορεπορτάζ  iellada.gr

 Το πηγάδι αυτό είναι το σημαντικότερο προσκύνημα στην περιοχή της Σαμάρειας και βρίσκεται μέσα στον Ορθόδοξο ναό κάτω από το ιερό βήμα του ναού. Ο πρώτος ναός όπου κτίσθηκε ήταν τον 5° αιώνα και μετά από καταστροφές του ναού , καταλήγουμε στην σημερινή μορφή του ,ο οποίος είναι κτίσμα του 20 αιώνα

ΤΟ ΠΗΓΑΔΙ ΑΠΟ ΟΠΟΥ ΗΠΙΕ ΝΕΡΟ Ο ΙΗΣΟΥΣ

 

 

    Η Σαμάρεια είναι μια πόλη από τις επαρχίες της Παλαιστίνης την οποία έχτισε το 880 π.χ. ο βασιλιάς Ομρί. Είναι η πρωτεύουσα του βόρειου Ισραήλ και βρίσκεται ανάμεσα από την περιοχή της Γαλιλαίας και της Ιουδαίας.

Η Σαμάρεια είναι μια πόλη με ειδωλολατρικές συνήθειες η οποία πέρασε αρκετές καταστροφές και την περίοδο της βασιλείας του Ηρώδη πήρε το όνομα Σεβάστεια. Υπήρχε μεγάλο μίσος μεταξύ εβραίων και Σαμαρειτών το οποίο συνεχίσθηκε μέχρι τα χρόνια του Χριστού. Σε αντίθεση του Ιουδαϊκού ναού στα Ιεροσόλυμα οι Σαμαρείτες καθιέρωσαν σαν χώρο λατρείας το όρος Γαριζείν όπου έχτισαν ναό όμοιο με τον ναό στα Ιεροσόλυμα.

Η Σαμάρεια ήταν μια πόλη που δεν πλησίαζαν οι εβραίοι και ο Χριστός είχε απαγορεύσει τους μαθητές του να την επισκέπτονται. Στην περιοχή αυτή συναντούμε μια φορά τον Χριστό ο οποίος πέρασε από την περιοχή αυτή και συνάντησε την Σαμαρείτιδα (Αγία Φωτεινή) στο πηγάδι του πατριάρχου Ιακώβ.

Σήμερα στη Σαμάρεια ή Νάμπλους όπως λέγεται στα αραβικά η περιοχή που βρίσκεται στο φρέαρ του Ιακώβ και το μοναστήρι, ηγούμενος είναι ο Γέροντας Ιουστίνος απο την Κέρκυρα.

 ΑΚΟΙΜΗΤΟΣ ΦΡΟΥΡΟΣ Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΙΟΥΣΤΙΝΟΣ

 

Ο Γέροντας Ιουστίνος έχει περάσει πολλές κακουχίες στην περιοχή αφού οι φανατικοί μουσουλμάνοι και οι εξτρεμιστές Εβραίοι, θέλουν να τον εκδιώξουν από το μοναστήρι και να πάρουν το προσκήνυμα.

“Όσα χρόνια ζω εδώ, αμύνομαι, διότι μόλις βραδιάσει αρχίζουν τις επιθέσεις, μπαίνουν στο μοναστήρι από τη μάντρα και προσπαθούν να με σκοτώσουν,”λέει ο Γέροντας. Μέχρι βόμβες έχουν ρίξει, την πόρτα του μοναστηριού την έχουν κάνει σουρωτήρι από τις σφαίρες και την εκκλησία προσπαθούν να την καταστρέψουν επίσης. Εμένα τον ίδιο οι σφαίρες μου έχουν κατατρυπίσει το κεφάλι.”

 ΟΙ ΒΟΜΒΕΣ ΑΦΗΣΑΝ ΤΑ ΣΗΜΑΔΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ

 

 

“Τα βράδια λέει ο Γέροντας Ιουστίνος κάθομαι στο υπόγειο της εκκλησίας εδώ που είναι το πηγάδι και κάνω εργόχειρο , κομποσκοίνια , αγιογραφώ για να έχω το νου μου .”

 

 

“Πριν από μένα ήταν ηγούμενος εδώ ο Γέροντας Φιλούμενος, ο οποίος δολοφονήθηκε από τους φανατικούς τον χτύπησαν τον συνέλλαβαν και του έκοψαν το κεφάλι. Το σκήνωμα του μάρτυρα αγίου Φιλούμενου βρίσκεται εδώ στην Σαμάρεια, στην εκκλησία μέσα και πολλές μυροβλίζει. Πέρασε μαρτύρια ,τα χειρότερα μαρτύρια. Τέτοια περνάμε όλοι στην Αγία Γη από τους φανατικούς αλλά δεν το βάζουμε κάτω. Παραμένουμε εδώ και φυλάμε τα άγια προσκηνύματα”

ΑΓΙΟΓΡΑΦΗΜΕΝΟΣ Ο ΑΠΟΚΕΦΑΛΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΜΑΡΤΥΡΑ ΑΓΙΟΥ ΦΙΛΟΥΜΕΝΟΥ

 ΤΟ ΣΚΗΝΩΜΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΜΥΡΟΒΛΙΖΕΙ ΩΣ ΣΗΜΕΡΑ

 

“Οι μοναχοί που ζουν εδώ στην Αγία γη όπου κι αν ζουν δεινοπαθούν, διότι δεν έχουν βοήθειες ούτε από την ελληνική κυβέρνηση, ούτε από την παλαιστινιακή , ούτε από την ισραηλινή.

Μόνο ο Θεός μας προστατεύει και μας αφήνει εδώ να φυλάμε τα άγια προσκηνύματα.”, λέει ο Γέροντας που κάθε βράδυ κλειδαμπαρώνεται μέσα στο μοναστήρι μέχρι να ξημερώσει για να συνεχίσει τον αγώνα του

Όλος ο διάλογος του Χριστού με την Σαμαρείτιδα

 

Εκείνο τον καιρό πήγε ο Ιησούς στην πόλη της Σαμάρειας που λεγόταν Συχάρ, κοντά στον τόπο που έδωσε ο Ιακώβ στο γιο του Ιωσήφ. Ήταν δε εκεί ένα πηγάδι, που το είχε ανοίξει ο Ιακώβ· ο Ιησούς λοιπόν, κουρασμένος όπως ήταν από την οδοιπορία, πήγε και καθόταν απλά και ταπεινά κοντά στο πηγάδι· η ώρα ήταν πάνω κάτω μεσημέρι. Έρχεται μια γυναίκα Σαμαρείτισσα να βγάλει νερό. Της λέγει ο Ιησούς· δός μου να πιω. Σ’ αυτή την ώρα οι μαθητές είχαν πάει στην πόλη για να αγοράσουν τρόφιμα.

Του λέγει λοιπόν η γυναίκα η Σαμαρείτισσα· πώς εσύ που είσαι Ιουδαίος ζητάς να πιεις νερό από μένα που είμαι Σαμαρείτισσα; Και το είπε αυτό, γιατί δεν έχουν συναναστροφή οι Ιουδαίοι με τους Σαμαρείτες. Αποκρίθηκε ο Ιησούς και της είπε· Αν ήξερες τη δωρεά του Θεού και ποιος είναι αυτός που σου λέγει, δός μου να πιω, εσύ θα του ζητούσες και θα σου έδινε νερό ζωντανό. Του λέγει η γυναίκα: Κύριε, ούτε κουβά έχεις, αλλά και το πηγάδι είναι βαθύ· από πού λοιπόν έχεις το νερό το ζωντανό; Μην τάχα είσαι συ πιο μεγάλος από τον πατέρα μας τον Ιακώβ, που μας έδωκε το πηγάδι και ήπιε απ’ αυτό και αυτός και τα παιδιά του και τα κοπάδια του; Αποκρίθηκε ο Ιησούς και της είπε· όποιος πίνει από αυτό το νερό θα ξαναδιψάσει- αλλά όποιος θα πιει , από το νερό που εγώ θα του δώσω ποτέ δε θα διψάσει στον αιώνα, αλλά το νερό που θα του δώσω θα γίνει μέσα του νερομάνα, που θα αναβλύζει αιώνια ζωή.

Του λέγει η γυναίκα- Κύριε, δός μου αυτό το νερό, για να μη διψώ μήτε να έρχομαι εδώ να βγάζω νερό. Της λέγει ο Ιησούς- πήγαινε φώναξε τον άνδρα σου και έλα εδώ. Αποκρίθηκε η γυναίκα και είπε- δεν έχω άνδρα. Της λέγει ο Ιησούς- καλά είπες πως άνδρα δεν έχω- γιατί πέντε άνδρες είχες με τη σειρά, και αυτός τώρα που έχεις δεν είναι άνδρας σου- αυτό αλήθεια το είπες. Του λέγει η γυναίκα- Κύριε, θαυμάζω πως εσύ είσαι προφήτης. Οι πατέρες μας προσκύνησαν σε τούτο το βουνό- και σεις λέτε πως στα Ιεροσόλυμα είναι ο τόπος που πρέπει να προσκυνούμε. Της λέγει ο Ιησούς- γυναίκα, να με πιστέψεις, έρχεται ώρα που ούτε σε τούτο το βουνό ούτε στα Ιεροσόλυμα θα προσκυνάτε το Θεό. Σεις οι Σαμαρείτες αυτό που προσκυνάτε δεν το ξέρετε, εμείς οι Ιουδαίοι αυτό που προσκυνούμε το ξέρουμε, γιατί η σωτηρία προέρχεται από τους Ιουδαίους.

Αλλά έρχεται η ώρα, και ήρθε κιόλας, που οι αληθινοί προσκυνητές θα προσκυνήσουν το Θεό πνευματικά και αληθινά- γιατί τέτοιους ζητάει ο Θεός εκείνους που τον προσκυνούν. Ο Θεός είναι πνεύμα και εκείνοι που τον προσκυνούν πνευματικά και αληθινά πρέπει να τον προσκυνούν. Του λέγει η γυναίκα· ξέρω πως έρχεται Μεσσίας που λέγεται Χριστός- όταν έλθει εκείνος, θα μας τα πει και θα τα εξηγήσει όλα. Της λέγει ο Ιησούς- εγώ είμαι που σου μιλώ. Πάνω στην ώρα ήλθαν και οι μαθητές του και τους έκανε εντύπωση που μιλούσε με μια γυναίκα· όμως κανένας δεν του είπε , τι συζητάς η τι μιλάς μαζί της;. Άφησε λοιπόν τη στάμνα της η γυναίκα και έφυγε στην πόλη και λέγει στους ανθρώπους. Ελάτε να δείτε έναν άνθρωπο που μου είπε όλα όσα έκαμα· μήπως αυτός είναι ο Χριστός; Βγήκαν λοιπόν από την πόλη και έρχονταν προς αυτόν.

Στο μεταξύ οι μαθητές τον παρακαλούσαν- και του έλεγαν διδάσκαλε φάγε· Εκείνος τους είπε· εγώ έχω να φάγω φαγητό που εσείς δεν το ξέρετε. Έλεγαν λοιπόν οι μαθητές μεταξύ τους· μήπως κανένας του έφερε να φάγει; Τους λέγει ο Ιησούς· δική μου τροφή είναι να κάνω το θέλημα εκείνου, που με έστειλε και να τελειώσω το έργο του. Σεις δεν το λέτε ότι πλησιάζει ο καιρός του θερισμού; Να, σας λέγω, σηκώστε τα μάτια σας και κοιτάξτε πέρα στα χωράφια ότι είναι άσπρα, έτοιμα κιόλας για θερισμό (τα έθνη και τους λαούς εννοούσε). Και εκείνος που θερίζει παίρνει μισθό και μαζεύει καρπό για τη αιώνια ζωή, για να χαίρουν μαζί και εκείνος που σπέρνει και εκείνος που θερίζει. Εδώ εφαρμόζεται η αληθινή παροιμία, πως άλλος σπέρνει και άλλος θερίζει.

Εγώ σας έστειλα να θερίζετε εκείνο για το οποίο σεις δεν έχετε κοπιάσει· άλλοι έχουν κοπιάσει και σεις μπήκατε στον κόπο τους. Και από την πόλη εκείνη πολλοί από τους Σαμαρείτες πίστεψαν σ’ αυτόν, επειδή τους έλεγε η γυναίκα και μαρτυρούσε πως μου είπε όλα όσα έκαμα. Όταν ήλθαν προς αυτόν οι Σαμαρείτες, τον παρακαλούσαν να μείνει κοντά τους. και έμεινε εκεί δυο μέρες. Και ακόμη πιο πολλοί πίστεψαν με τη διδαχή που τους έκανε, και έλεγαν στη γυναίκα πως τώρα πια δεν πιστεύουμε, γιατί μας το λες εσύ, αλλά γιατί εμείς οι ίδιοι έχουμε ακούσει και ξέρουμε πως αυτός είναι πραγματικά ο Χριστός ο σωτήρας του κόσμου.

δικαιώματα φωτογραφιών Μαρία Γιαχνάκη

πηγη iellada.gr

Το nea-orthodoxa.eu ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων - απόψεων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω εμαιλ έτσι ώστε να αφαιρεθεί. Σχόλια που θα υποπέσουν στην αντίληψή μας, με αναφορές σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, εμαιλ, υβριστικά ή συκοφαντικά, αλλά και αυτά που παραπέμπουν σε διαφήμιση θα αφαιρούνται.

Facebook Σχόλια